quick raw filter

Ideas for improvements and requests for new features in XnView MP

Moderators: XnTriq, helmut, xnview

Post Reply
whismerhill
Posts: 27
Joined: Sun Nov 14, 2010 4:47 am
Location: France.

quick raw filter

Post by whismerhill »

I saw people saying the filtering doesn't work very well currently
however the settings that are used for this filtering is actually kinda not very awesome even if it worked

explanations :
my wife is a photographer she always takes photos with raw (CR2) + jpeg
sometimes hiding cr2 would be great so that I see only 1 pic of each instead of two, however there might be times where viewing the whole content of the current folder will be useful

so what would be great is one of these suggestions :
- 1 a button for quick hiding raw files
- 2 or a button for quick hiding files with same name & different extension (with a priority defined in options menu)
- 3 or a keyboard shortcut for one of the above
- 4 a keyboard shortcut to enable disable something in the current filtering system ?

thanks for reading & have a nice day.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
J'ai observé des gens dire que le filtre des fichiers ne semble pas fonctionner actuellement.
Cependant les paramètres utilisé pour ce filtrage sont en fait plutôt pas pratique.....

explications :
ma femme est photographe, elle prends des photos raw + jpeg
caché les fichers cr2 occasionellement serait vraiment pratique, tout en permettant de voir tout le contenu du dossier à la demande

du coup je suggère :
- 1 un bouton pour cacher les fichiers raw à la demande
- 2 un bouton pour cacher les fichers qui ont le même nom & une extension différente (priorité des extensions paramétrée dans le menu des options)
- 3 un raccourci clavier pour l'une des fonctions de dessus
- 4 un raccourci clavier qui permettrait d'activer ou désactiver quelquechose dans le système de filtrage actuel ?

merci pour m'avoir lu & bonne journée.
Post Reply